Game4CoSkills

 

Στο νέο παιχνίδι για κινητό Game4CoSkills για την ανάπτυξη νοητικών  δεξιοτήτων και των στρατηγικών μάθησης συμμετέχουν έξι χώρες, η Γαλλία (Interactive 4D), η Αυστρία (Austrian Association of Inclusive Society-AIS), η Ιταλία (Euro-Net), η Ελλάδα (Alzheimer Hellas), η Κύπρος (Synthesis Center for Research and Education) και η Τουρκία (Avrasya Yenilikçi Toplum Derneği). Το Game4CoSkills αποτελεί ένα Ευρωπαϊκό Erasmus+ πρόγραμμα συγχρηματοδοτούμενο από την  Ευρωπαϊκή Ένωση (2021-1-FR01-KA220-ADU-000026181).

 

Το έργο Game4CoSkills επικεντρώνεται στη δημιουργία και εφαρμογή καινοτόμων παιχνιδιών για κινητά και στρατηγικών διδασκαλίας για ενήλικες με νοητική αναπηρία, προκειμένου να βελτιωθούν οι νοητικές δεξιότητες και η διδασκαλία εννοιών. Το έργο αποτελείται από τέσσερις διακριτές φάσεις: Αποτέλεσμα 1 - Σενάρια Ανάπτυξης Νοητικών Δεξιοτήτων και Εννοιολογικής Διδασκαλίας, Αποτέλεσμα 2 - Κινητό παιχνίδι για Ανάπτυξη Νοητικών Δεξιοτήτων και Διδασκαλία Εννοιών, Αποτέλεσμα 3 - Εργαλειοθήκη εκπαιδευτών και Αποτέλεσμα 4 - Έκθεση σύστασης πολιτικής.

 

 

Για το  Αποτέλεσμα 1 υπεύθυνος εταίρος ήταν η Alzheimer Hellas- Ελλάδα. Η εταιρία Alzheimer Hellas ανέλαβε τον συντονισμό των εταίρων και τη συνεργασία τους με σκοπό να επιτευχθούν όλα τα βήματα για την έναρξη του έργου και την ολοκλήρωση του Αποτελέσματος 1. Επιπλέον,  προσδιορίστηκαν τα χαρακτηριστικά, οι μαθησιακές ανάγκες και οι στόχοι των χρηστών-στόχων προκειμένου να αναπτύξει μαθησιακούς στόχους και προγράμματα κατάρτισης για σενάρια ανάπτυξης νοητικών δεξιοτήτων και διδασκαλίας εννοιών. Τα ερωτηματολόγια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια του Αποτελέσματος 1, απαντήθηκαν από 329 ερωτηθέντες – επαγγελματίες υγείας ή/και περιθάλποντες. Στο πρώτο σκέλος των ερωτηματολογίων δόθηκαν τα δημογραφικά στοιχεία των ερωτηθέντων. Το δεύτερο σκέλος αποτελούνταν από 18 ερωτήσεις σχετικές με την αξιολόγηση των νοητικών ικανοτήτων των ασθενών. Επομένως, το προφίλ των ασθενών διαμορφώθηκε έπειτα από τη συμπλήρωση του ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης συγκεντρώθηκαν από κάθε χώρα- εταίρο, δημιουργήθηκαν έξι National Reports,  ένα για κάθε χώρα, κι έπειτα τα συγκεντρωτικά αποτελεσματα δημιούργησαν το  Findings Report. Τo Findings Report αναφέρει αναλυτικά για κάθε δεξιότητα τις ικανότητες που παρουσιάζουν οι ασθενείς, τις δυσκολίες τους καθώς και εάν είναι σε θέση να χρησιμοποιήσουν έξυπνο κινητό.

 

Το Αποτέλεσμα 2 εστίαsε στην ανάπτυξη οκτώ παιχνιδιών για κινητά που βελτιώνουν τις νοητικές δεξιότητες και τη μάθηση εννοιών επικεντρώνοντας στην αναγνώριση  χρωμάτων, τη μνήμη, τους υπολογισμούς, την ακρίβεια, τη λογική σκέψη, την επιδεξιότητα, την εκτέλεση πολλαπλών εργασιών και την προσοχή στη λεπτομέρεια. Η Ελλάδα- Alzheimer Hellas, ήταν υπεύθυνη για τη δημιουργία εκπαιδευτικών σεναρίων σχετικά με τη λογική σκέψη και την επιδεξιότητα. Τα εκπαιδευτικά σενάρια έδωσαν την ευκαιρία σε όλους τους εταίρους να αναπτύξουν τις ιδέες τους, να βρουν την καταλληλότερη μορφή δραστηριότητας που στοχεύει στην κάθε δεξιότητα και να προχωρήσει η δημιουργία του λογισμικού από τη Γαλλία –Interactive 4D. 

 

.Στο Aποτέλεσμα 3 αναπτύσσεται μια εργαλειοθήκη εκπαιδευτών, η οποία θα περιλαμβάνει εργαλεία αξιολόγησης και μεθοδολογίες για την αποτελεσματική χρήση παιχνιδιών για κινητές συσκευές με ενήλικες με νοητική αναπηρία. Η ολοκλήρωση του Αποτελέσματος 3 θα γίνει τον Σεπτέμβρη. Η κάθε χώρα – εταίρος θα απευθυνθεί σε τουλάχιστον 20 επαγγελματίες υγείας και 10 ασθενείς, οι οποίοι πρέπει να παίξουν το παιχνίδι και να καταγραφεί η ευχρηστία του παιχνιδιού, οι αντιδράσεις τους και τα αποτελέσματα σύμφωνα με τις ικανότητές τους.

 

Το παιχνίδι δημοσιεύτηκε στο Google Play https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Interactive4D.g4cs και το κοινό μπορεί να το βρει επίσης στην εκδοχή για υπολογιστή : https://game4co.eu. Διαθέσιμες γλώσσες είναι τα Αγγλικά,  Γαλλικά, Ιταλικά. Ελληνικά, Γερμανικά και Τουρκικά.

 

Με βάση την επιτυχία του έργου, το Αποτέλεσμα 4 θα παράσχει μια έκθεση συστάσεων πολιτικής που θα εξετάζει ζητήματα και λύσεις στην ανάπτυξη νοητικών δεξιοτήτων και στη διδασκαλία εννοιών για ενήλικες με νοητική διαταραχή. Το έργο θα ολοκληρωθεί στο τέλος του χρόνου και ίσως δωθεί τρίμηνη παράταση για την ολοκλήρωσή του.

 

Τα αναμενόμενα αποτελέσματα του έργου περιλαμβάνουν αυξημένη γνώση και ανάπτυξη ικανοτήτων για εκπαιδευτές που εργάζονται με ενήλικες με νοητική διαταραχή, βελτιωμένες νοητικές δεξιότητες και μάθηση εννοιών σε ενήλικες με νοητική διαταραχή και αυξημένη ευαισθητοποίηση για καινοτόμα παιχνίδια για κινητά ως συμπληρωματικά εργαλεία μάθησης. Τα αποτελέσματα του έργου θα μπορούν να μεταφερθούν και να εφαρμοστούν σε μια ποικιλία ευρωπαϊκών ομάδων-στόχων, όπως ηλικιωμένοι με ΗΝΔ, Άνοια ή Νόσο Αλτσχάιμερ, ενήλικες με Αυτισμό, Σύνδρομο Down ή οποιαδήποτε Νοητική Διαταραχή. Χρησιμοποιώντας καινοτόμα παιχνίδια για κινητά και στρατηγικές διδασκαλίας, το έργο Game4CoSkills στοχεύει να συμβάλει στη συνεχή εκπαίδευση και κοινωνική ένταξη ενηλίκων Νοητική Διαταραχή.

FaLang translation system by Faboba